Panaszkezelés
A bejelentővédelmi rendszer panasztevői felülete egyszerű és gyors lehetőséget teremt a bejelentések és panaszok megtételére, míg annak ügyfél felülete személyes adatoktól mentes naprakész riportot biztosít a KKV Trade Kft. által nyújtott egyedi kivizsgálási tevékenységről, az ügyek számáról, állásáról és azok anonimizált eredményéről, megállapításairól.
Miről szól a Bejelentővédelmi törvény?
2023-tól a korábbi jogi szabályozás megváltozott, így a vállalkozások egy körének kötelezően előírja a Panasztörvény, hogy a munkáltatónak bejelentővédelmi rendszert kell létrehoznia és üzemeltetnie.
A visszaélés-bejelentési rendszer célja, hogy hatékony, bizalmas és biztonságos csatornát biztosítsanak a feltárt jogsértések kivizsgálására, egyúttal védjék a bejelentőket az esetleges retorziókkal szemben.
Míg ez korábban csak lehetőség volt, idén már kötelező az érintett vállalkozások számára.
(2023. évi XXV. törvény, Panasztörvény)
Kinek kell ezzel foglalkoznia?
Azoknak a munkáltatóknak, akik legalább 50 főt foglalkoztatnak*.
*azokra az egyéb jogviszonyokra is érvényes, amelyek természetes személy foglalkoztatására irányulnak.
Mikortól kötelező megfelelni?
Legalább 250 főt foglalkoztató munkáltatóknak: 2023. július 24-től
Legalább 50 főt foglalkoztató munkáltatóknak: 2023. december 17-től
Ki tehet bejelentést?
A foglalkoztató által foglalkoztatott -munkavállalók, leendő munkavállalók, volt munkavállalók, vállalkozás tagja, tulajdonosai, felügyelőbizottság tagjai, múlt-, jelen- és jövőbeli alvállalkozó, beszállító, megbízott partnerei.
Mi lehet bejelentés?
Bármely jogellenes vagy jogellenesnek feltételezett cselekmény, mulasztásra, illetve egyéb visszaélésre vonatkozó információ vagy gyanú.
Mit biztosít a szolgáltatás a bejelentő és a vállalkozás részére?
Panasztevő részére lehetőséget biztosít a munkahelyi és beszállítói visszaélések, szabálytalanságok, jogsérelmek bejelentésére és bejelentő személyének védelmére, míg a vállalkozás részére teljes és költséghatékony jogszabályi megfelelést garantál.
Bejelentés folyamata
1.Visszaélés-bejelentés rögzítése
A bejelentő bejelenti panaszát a cég adatainak feltüntetésével az alábbi módok egyikén:
- Telefon
- E-mailen
- Személyesen
2.Visszajelzés a bejelentésről
A panaszkezelő a bejelentéstől számított 7 (hét) napon belül visszaigazolást küld bejelentő részére e-mail útján.
3.Bejelentés vizsgálata
Beérkezéstől számított 30 napon belül el kell végezni a vizsgálatot (indokolt esetben maximum 3 hónap), melyet a KKV Trade Kft. munkatársai folytatnak le a törvényi előírásoknak megfelelően.